vismut

Rumpinskavning påbörjad

Publicerad 2010-04-06 22:14:39 i Allmänt

Så har jag då kört två korta pass på racern. Målet är 150mil i rumpan innan Vätternrundan, dvs 15mil/vecka. Hur det känns hittills? Jo, igår var det ju lite snöblandat regn och snöslask men det gick ganska så bra ändå. Dock får jag nästan kramp i händerna för jag håller så hårt i styret. Sen är det ju det här med att sitta fast i pedalerna. "Alla" gör någon vurpa i början men jag försöker att undvika det. När jag ser att jag måste stanna, typ vid rödljus, klickar jag ur mig med ena foten i förväg. Det hjälper tyvärr inte om man får felbalans och börjar tippa åt andra hållet. PANIK! Men jo, jag hann klicka ur den foten också. Phu. Sen är lösgruset inne i stan otäckt också - höll på att bli en snygg vurpa i korsningen Barnhemsgatan/Tränggatan...

Annars är det likt skidåkningen. Jag är långsam uppför och nerför (feg!) men snabb på platten (39km/h)!

Man ska ju klicka i skorna också. En LFC-are gick förbi mig och log igår när jag svor över de förbannade pedalerna...

Jag har omedvetet döpt min cykel till Joanna. Gissa vilka låtar jag sjunger på när jag cyklar?



Och så klart:



+ alla egna låtar jag kommer på under turen...

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2010-04-07 08:03:28

Usch det låter otäckt! Ta det försiktigt Björn!

Ps. Det blir inte mindre otäckt med Per Gessle by the way...

Postat av: SofiaA

Publicerad 2010-04-07 10:25:42

Mmm ont gör det i ändalykten och ryggen! Men kallar min hoj för juvelen för den är så fin (och dyr) :) (bilen heter pärlan)

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-04-08 21:22:54

Usch ja de där hemska pedalerna är riktigt otäcka. Jag minns hur läskiga jag tyckte att de var på min pappas cykel på den tiden han bikade runt Vättern. Hoppas att du slipper vurpa!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela