vismut

Best Vinter Ever

Publicerad 2010-02-21 17:57:25 i Allmänt

Fredagens kvällsmat skulle bestå av kebab på Ros men det var fullt så vi gick till Yogi istället. Där var det ju allt annat än fullt pga att alkoholtillståndet försvunnit. Min mat var lagom stark men Johan bör vara glad att de inte serverade alkohol för han behövde dricka ganska mycket. Sen var det Kvalserie (Malmö vs. Leksand) och OS hemma hos Åsa och Johan. Igår blev det lördags-Body Attack (jag och BA-tjejen har distansförhålllande numera och har var sitt hörn) och jobb.

Med en vecka kvar till Öppet spår trodde jag väl aldrig att jag skulle behöva ställa in skidträning pga FÖR MYCKET SNÖ men jo. Istället för att kidnappa ett barn så lekte jag med Johan i snön i Sandvik där det skulle finnas en backe. Backen visade sig vara en sluttning med väldigt djup snö så det blev lite fiasko innan vi hittade en pistad backe (även kallad väg)...

"Backen"

I pisten

Hopp 1

Yea!

Hopp 2

Hopp 1 och 2 slutade på samma sätt:

Djup snö

Själv ställde jag mig på snowboarden bara för att konstatera att det var sjukt dumt med en vecka kvar till loppet så jag anammade en annan approach:

 

Och passade på att göra årets djupaste snö-ängel:

 

Mer action:

 

Åsa nöjde sig med att dansa och sjunga:

Jag vill gå på step. Jag vill gå på step. Jag vill gå på step osv...

Kommentarer

Postat av: morfar i borlänge

Publicerad 2010-02-22 10:18:36

varför nyttjar ni inte backarna vid bergs slussar dom är ju både många och branta.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela