vismut

Formtoppad

Publicerad 2010-02-15 18:32:21 i Allmänt

För att få till en formtopp säger en av skolorna att man ska komma från en tung träningsperiod, gå in i en "vilo"-period och tredje veckan träna lätt för att nå toppen. Med andra ord så hade jag, tack vare förkylningen, en formtopp i helgen.

Helgen tillbringades som träningsläger i Borlänge. 30km skidor i fantastiska omgivningar (dock lite för backigt - både upp och ner) och härligt väder på lördagen och skidskytte-tävling på söndagen. Under söndagens tävling lyste formtoppen med sin frånvaro eller så var det fel på mina tävlingsnerver för jag tog bara brons. 1min 20s efter silvermedaljösen Åsa. Åsa: 10 skott-2bom. Björn: 10 skott 3träff...... Jag är imponerad av Åsa och sneglade avundsjukt på hennes tavla.

Åsa och morfar

Uppvärmning inför tävlingen sida vid sida med guldmedaljören. Jag t.h.

 

Spänd inför loppet. Heja MAIF!

Bäst av allt är att kroppen kändes riktigt bra både under långturen (lite ont i en höft när jag aldrig fick sträcka ut i uppförsbackarna) och dagen efteråt.

Eller, allt var inte helt ok. Ont i en nackmuskel. Varför? Jag gjorde två riktigt spektakulära vurpor och ytterligare ett antal omkullkörningar. Det var under en av de senare som det knastrade till i nacken och så fick jag huvudvärk. Åsas morfar sa att jag är som ryssarna. Snabb på platten men långsam uppför och nerför. Tur att det är platt på Vasan!

Idag kom även substitutet för pastamåltider under kolhydratuppladdningen. Istället för 6 EXTRA pastamåltider under en dag kan man ta 3dl pulver.

 

 

Skidskyttebilder finns på Åsas blogg

Kommentarer

Postat av: ulrika

Publicerad 2010-02-15 20:19:55

Jag är också carboloaded! Xylose, galaktosamine, glukosamine, glukoronsyra, iduronsyra... you name it! Imorn ska glyko-Ulla halvtidkontrolleras!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela