vismut

Much ado about nothing

Publicerad 2010-02-07 18:24:31 i Allmänt

I helgen har jag gjort - inget. I alla fall inte igår. Då varvade jag "plock" med tv-tittande på ingenting och surfande på ingenting. Jag sorterade/kastade papper på skrivbordet från 2008 samt städade en garderob och kastade 4 par skor. Dessutom dammsög jag också. Jag skyller på förkylningen att jag gick i morgonrock till 13.15 och sov-tshirten hela dagen.

Idag var jag iväg och handlade och så har jag fortsatt lite av mitt plockade. Jag är helt igång och misstänker att det är för att jag provsmakade lite mycket av mina hemgjorda energikakor som jag bakade idag.

Innehåll modifierat från http://www.frilufts.se/huddinge/verksamhet/langfardskridsko/recept/recept1.html:
1,5dl socker
2dl sirap
2,5dl vispgrädde
5dl havregryn
1,5dl nöt- och fruktblandning
1,5dl russin
1,5dl solroskärnor
0,75dl dextropur
0,25dl PowerBar sportdryckspulver

Söt som i söt och inte som i söt...

 

Fast det var nära att jag inte behövde baka några energikakor. Jag befann mig ju på en av de farligaste platserna som finns (hemmet) och gröttallriken kunde ha förstört resten av träningsåret för mig. Ont gjorde det men jäkla tur att inget i foten gick sönder när jag tappade tallriken på den! Nu har jag förresten lika många djupa som flata tallrikar igen...

 

Skönt att jag inte hunnit diska den i alla fall.


Förkylningen är på kraftig tillbakagång men jag tänker vila från bodyattacken imorgon. Comback på tisdag-onsdag?

Idag har jag varit anställd som doktorand i 2 år. Inte konstigt att alla tjatar om halvtidskontroll.

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2010-02-07 22:53:10

oj vi har INTE samma syn på inget :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela