vismut

And the winner is...

Publicerad 2010-01-31 10:34:01 i Allmänt

Fredagsparty hemma hos Stefan och Lena. Dom gamla vanliga + några nytillskott vilket gjorde det väldigt skoj. Jag fick frågan om vad man egentligen gör på ett universitet och att förklara vad en forskare gör har aldrig varit svårare. Jag tyckte själv att jag la mig på en väldigt bra nivå för någon som inte vet vad ett protein är men sen blev frågorna betydligt svårare:

-"Så du håller bara på med de här grejerna så om du ser något annat, typ att en jordgubbsplanta får massor med extra jordgubbar, så struntar du i det och bara går vidare?"
-"Men det måste ju vara jättejobbigt att hålla på att tänka och jobba utan att komma fram till något. Liksom, kan du jobba en hel dag utan att komma på något stort?"

Mjo

"Ja men säg att du kommer på något stort en gång i veckan i alla fall"

Hmm

"Vadå? Tar det typ ett år eller???"

More likely.

Jag vågade inte ens berätta vad en "stor" upptäckt innebär efter det inledande exemplet med jordgubbsplantan. Jag tror i alla fall att begreppet mutant och vad det innebär fastnade.

Och vad ska man använda det här till då? Självklart lösa energiproblemen och så berättade jag om Arabidopsis-plantor som blir röda när de växer vid krut och att det skulle kunna användas till minröjning. Således fick jag följdfrågan om man inte kunde göra så att de ändrade färg i närheten av diamantfyndigheter....

1mil skidor med Åsa och Mia igår samt spel och mat hemma hos Johan och Åsa. Ticket to ride hade en dominant (gissa vem...) medan canasta hade en mer jämn fördelning av vinnare.



Idag blev skidåkningen inställd så nu funderar jag på om jag ska ta vilodag, simma eller gymma. Vilodag blir = städdag så något av det andra lockar mer.


Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2010-01-31 23:05:50

oj björn, förstår att du dissade we sing ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela