vismut

Äntligen kommit över tröskeln till spinningsalen

Publicerad 2010-01-09 19:16:56 i Allmänt

Så vad stod det då i reviewernas kommentarer som var så bra? Reviewer #2 var mest "negativ" men han skrev "This paper will remain as a land mark in our understanding of the regulation of oxygenic photosynthesis" och allt som skulle ändras var att flytta om lite på figurerna mellan artikeln och extramaterialet. Tyvärr blir väl min fina figur flyttad till extramaterialet... Jag vågar inte jubla än ändå för det stod inte att den skulle bli accepterad om vi gjorde ändringarna men det vore väl väldigt konstigt om den inte skulle bli det.

Så det var lite lättare att gå och jobba 05.40-19.15 i torsdags medveten om att hårt arbete faktiskt KAN betala sig även om man tvivlat. Lägg på ett 55min långt spinningpass (mitt första någonsin!) på fredagskvällen och ni kan förstå hur pigg jag var när det var dags för fredagsbion - Avatar. Nä, inte speciellt. Och vätskebalansen var ju helt störd eftersom jag svettades som en dåre under passet (Johan hävdade att jag skvätte till honom...) och inte vågade ersätta allt pga en stundande 3h bio.

imdb.com

Jag tyckte att den var helt ok för att vara en icke-Björn film. Lite lång och med en töntig story men tufft gjord.


Så i morse var jag aningens uttorkad och kände mig nästan bakfull. Med -21 grader ute ställdes skidträningen in och ersattes av några timmar på labb, en cykeltur till Tornby för inköp av lysrör och Tour the ski i soffan. Ikväll hade popcorn i soffan varit skönt men det är ju skit på TV så kanske ett bad istället?


Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2010-01-11 14:18:23

1. Är det spinningträning inför vätternrundan som gäller nu?

2. Laddad inför vasaloppet? Vad satsar du på för tid?

3. Jag ska INTE se Avatar, varför gick ni på den?

4. Jag har också en artikel som vi har fått tillbaka från review nu, och det är också positivt! Vart är er skickad?

Postat av: Björn

Publicerad 2010-01-12 17:29:55

1. Nja, kanske men mest konditionsträning.

2. JA! runt 9h

3. För att Åsa ville gå på bio o jag annars hade legat hemma i soffan o inte gjort något alls.

4. Kul!!! PNAS. Vart skickade ni?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela