vismut

Tillbaka till framtiden

Publicerad 2010-01-17 20:17:40 i Allmänt

Ja efter en väldigt lång fredag och en alldeles för kort lördagsmorgon i sängen (varför måste jag vakna så tidigt för?) så blev lördagen också lång. Huvudvärken efter disputationsfesten släppte inte förrän vid kl. 15 och eftersom jag inte orkade göra något annat så passade det bra med 3h på labb :-)

På kvällen blev jag hembjuden till Siri på mat, film och chips. Jag blev tillfrågad om jag hade något filmönskemål men det hade jag inte. Följaktligen hade jag verkligen ingen rätt att klaga på filmvalet även om jag direkt hoppades på att vi INTE skulle titta på Stanley Kubricks mästerverk 2001: Ett rymdäventyr. Så när det var dags att rösta för vilken film som skulle ses försökte jag få in folk på Taking Woodstock istället. Det hade nog gått bra om inte Siri sagt att hon hellre skulle vilja se den än 2001 ensam om vi inte skulle orka titta på båda.

Då kunde jag inte hålla mig utan sa att jag somnat redan 10min in i filmen den enda gång jag försökt se den. Allt jag kommer ihåg är en massa apor som hoppar omkring och så (när jag vaknat) en låååååååååångsam scen uppe i rymden.
Dr Eva sa att hon också sett början och att det nog inte gjorde något om vi spolade lite där. Hehe. Siri hade kontrollen över fjärrkontrollen och vi spolade ganska mycket mer än bara i början, även om det ibland kändes som att hon tryckte på slowmotionknappen. Mästerverk var ordet...

Imdb.com


Turligt nog så låg det några kluriga leksaker (typ ringar som går in i varandra och som ska fås isär) som tydligen var en present från Ulrika på soffbordet. De flesta var garanterat omöjliga att få isär men helt plötsligt så hade jag lyckats lösa en utan att veta hur det gick till!


1 mil skidåkning idag men det kändes mer som skitåkning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela