vismut

Vill inte, vill inte, vill inte!

Publicerad 2010-07-18 22:18:52 i Allmänt

Nej, nej, nej. Jag vill verkligen inte jobba. Jag har ju semester! Eller hade. Mina mutanter som växer utomhus uppe i Umeå är visst mer än färdiga att skördas och jag måste ha färska plantor för mina experiment så att de fryser ner dem åt mig duger inte. Dessutom har insekter börjat käka på dem så jag MÅSTE åka upp den här veckan. SUCK.

Ja, ja, ja. Som tur är så hade jag i alla fall en riktigt rolig helg tack vare att Åsa och Johan vill. Vill ha varandra alltså. Bröllop i Leksand i folkdräkt är ju inte varje helg man får vara med om och faktiskt så var det här mitt första besök på ett bröllop. Jag tycker dessutom att jag tog revansch för kläd-fadäsen vid Alexeys vigsel i stadshuset för några år sedan. Dubbelt upp.

Bröllopsbilder får ni titta efter på Åsas blogg de närmaste dagarna men bilder på mig vågar jag publicera här:

Lunch i Guldsmedshyttan. Plankpizza 1. Med potatismos...

 

Mja, några fler får visst vara med. Så fint med alla dräkter! Det blåa jag har runt halsen är en fluga som jag hoppats att någon där uppe kunde hjälpa mig att knyta. Tillslut lyckades Barbro få till något som fungerade.

 

Sen åkte västen på (jag och barpersonal-kusinerna hade väst) och dansgolvet intogs.

 

En sak som fått mig att fundera är liknelsen äktenskap:cykel som togs upp under den traditionella Mallresningen på fredagen. Kortfattat så krävs underhåll för att cykeln ska fortsätta att rulla.

Dock haltar den eftersom man efter några år med sin första cykel (alltså cykeln, ingen liknelse här) vill börja uppgradera den lite (ny sadel, nya hjul, bättre komponenter etc.) eller till och med köpa en bättre och kanske helt i kolfiber (lättare...). Nej, första cykeln man skaffar är knappast den bästa utan går lite mer åt budgethållet då man inte vet om det här med cykling är kul.

Menmen, vad vet jag. Jag kan inte komma med någon annan liknelse eftersom jag långt ifrån har erfarenhet av äktenskap.

 

Sen tänkte jag på hur bra det känns att vara kompis med Johan och Åsa med tanke på hur schyssta alla andra av deras vänner är. Mm, det var en bra helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela