vismut

Pain is temporary. Glory is forever

Publicerad 2010-06-19 21:48:15 i Allmänt

Done!

Slutlig totaltid Vansbro+LL+ÖS+VR=26h 8min 2s

 

Vättern gick bra, 12h 17min. Jag och Johan cyklade ihop hela vägen och hade 12h som mål. Tyvärr kom regnet som varken SMHI eller YR hade i sina prognoser så vi klarade det inte riktigt men vi gjorde riktigt bra ifrån oss ändå! Axel imponerade också. Han hängde på oss till Hjo men behövde värma sig lite längre innan han kunde fortsätta. Pierre överraskade på mig som klarade en så bra tid trots intensivt cyklande sista veckorna. Elvira kom också till Motala och SofiA har nu kommit halvägs i klassikern. Bara att hoppa i simdräkten igen, Sofia!

Nervösa (t.v) och laddad (t.h)

 

Ännu mer nervositet

Vår startgrupp blev lite bortglömd men iväg kom vi!

Första 9 milen var nog värst för mig på ett sätt. Jag var otroligt sömnig (gick över) och knät börjades kännas av mycket tidigare än vad jag trodde (=äta maxdos ipren och alvedon).

I backarna ner mot Jönköping var det mörk, trångt och så gick det fort (max: 56.6km/h)! En miss av oss var att vi inte kollat upp att första depån med bananer var i Fagerhult. Men oj så goda de var! Alla pratar om de jobbiga Habobackarna, tss, då är man ju ändå fräsch och så extrema är de inte. Värre då innan? efter? (minnet sviker...) Karlsborg. Ojojoj.

Efter lasagne i Hjo. Axel fryser. Citat från tidigare på dagen: 'Hur kan det bli 8 grader på natten när det är så här varmt.' Det kunde det. Det var nog tom kallare...

Målgång!

Glada miner

Lite andra miner. Man har ju trots allt cyklat 30mil. Det ska kännas.

Målgång för Pierre

Pastasallad och KALL öl

4h sömn, pizza och fika senare. Bortsolning av cykelbränna (som verkligen inte byggdes på under VR) nere vid målet

Pierre kunde också röra sig!

Övrig info.: Sportdrycken, eller vad det nu kan vara, ger WFE-UK (worst fisar ever-utan konkurrens).

 

Snipp snapp snut så var klassikeråret slut.

Kommentarer

Postat av: Sofiaaaa

Publicerad 2010-06-20 09:41:30

Bra gjort!! Grattis!!

Jag är laddad inför ytterligare ett möte med våtdräkten :)

Postat av: Ulrika

Publicerad 2010-06-21 08:59:00

Go Björn!!

Känns det tomt nu när klassikeråret är avslutat?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela