vismut

And the zookeeper's are very fond of rum

Publicerad 2010-03-12 16:54:23 i Allmänt

Ett dygn på Vildmarkshotellet i Kolmården med föreläsningar, Spa, god mat och party.

"Björn, vi lyssnar inte på den sista föreläsningen. Vi går och bastar istället. Kommer du sen?" Jojo, men tydligen kom de inte längre än till baren för väl på plats i Spa-avdelningen fanns varken Sebastian, Pernilla eller Tobias där. Och Plan 11 tjejerna fyllde upp bubbelpoolen så dit vågade jag mig inte:-) Återstod då att leka med Proprefekten och bananfluge-Foassen i det strömmande vattnet. Jag kämpade mig varv på varv runt motströms i bassängen och hoppades att några av bubbelpoolsfolket imponerades av min prestation. Sen kom även Anita till spat men hon tyckte bättre om att simma medströms. Dessutom försökte hon lära mig några konstsimstekniker men de slutade alla på samma sätt för mig - under ytan...

Anita följer strömmen

De flesta fick visst egna dubbelrum och jag sköt ihop de två sängarna och skröt om att jag hade hela åtta kuddar! Men idag kan jag säga att det är skit samma om man har åtta kuddar om alla suger. Jag sov inte många minuter i natt.

Nästa gång tar jag med egen kudde

Bra mat vid alla måltiderna och väldigt generöst med vin vid middagen. Jan-Ingvar stod för riktigt bra underhållning med utgångspunkt från Institutionens Veckobrev. Varför är alla viktiga säkerhetsföreskrifter på svenska och varför kommer det bara ut information på engelska när något är fel? Den stora frågan är ju dock fortfarande: Vem är klanten som inte lyckas autoklavera sin agar utan att få den att koka över???

 

New rules for autoclaving

Dansgolvet var helt otroligt! Bandet hade nog minst lika roligt som oss och det hade de säkert inte förväntat sig när de skulle få spela för universitetspersonal på en torsdag. Kan ni tänka att det ropades Roxette som önskemusik tre gånger i halvtimmen utan att det var jag en enda gång? Yea, det finns vettigt folk på IKE. Pernilla och jag fick beröm av bandet för "den fantastiska dansuppvisningen framme vid scenen" efter en Eros Ramazzotti-låt. Som sagt, det var riktigt roligt men idag har jag ont i fötterna av allt hoppande...

 

Ska bli kul att se alla bilder Paparazzi-Rasken tog under kvällen. Tror några av mina nyskapande dansmoves finns på bild!

Föreläsningar av Lou Rossling, Peter Sylwan och Bodil Jönsson. Proffsföreläsare och de tjänar säkert riktigt bra med pengar för att åka runt och egentligen säga självklarheter. Jag tror jag ska byta bana men jag måste säga att det är imponerande att som Lou prata non-stop i nästan 2h utan några som helst hjälpstolpar.


90min CykelActivo imorgon kl 09.30. Zzzzzzzzzzzzzzz. Kort fredagskväll ikväll känner jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela