vismut

Mer pengar tack!

Publicerad 2010-03-14 14:28:44 i Allmänt

Läs dagens huvudledare i DN. Den handlar om det svenska forskarklimatet och att vi hamnar allt längre efter andra länder. Som huvudorsak anges att färre och färre väljer att läsa vidare inom teknik och naturvetenskap på högskolan samt att näringslivet måste våga ta in forskarutbildade personer. "Är Sverige på väg att bli ett rostigt låglöneland utan internationellt gångbar forskning?"


Självklart får man kommentera artikeln och vad sägs om den här, högst ironiska, kommentaren:

"självklart ska man ha hög lön för att hälla saker i ett litet rör och sen märka upp för att hälla saker i ett annat rör för att sen märka upp för att......"



Själv vrider jag mig av skratt!

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-03-14 21:55:13

Jag stannade också upp vid samma kommentar och sen såg jag ditt inlägg :D



Bitter person som inte fick bli doktorand kanske? Iallafall: LOL!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela