vismut

"Välkommen till prylträsket"

Publicerad 2010-03-16 20:01:42 i Allmänt

När jag äntligen kommer intill masspeken och har känsliga prover glömmer jag att trycka start och går för dagen. Tur då att Åsa är så himla snäll och lät mig köra idag istället!

Efter ÖS kommer VR och jag har bestämt mig för att köpa en ny cykel. Frågan är bara vilken. Jag hade funderingar på att köpa en Nishiki men när jag står i affären kommer ett mess från Sofia som precis köpt en sådan och jag vill ju inte ha någon tjejcykel så nu blir det proffscykel istället :-) Mitt cykelorakel Oscar tyckte att jag skulle ta den snyggaste av de här två men vilken är det?

Bild från http://www.billigcykel.se (även om jag inte tycker att den är billig...)

 

Bild från http://www.gammelgarnverkstad.se

 

Köper jag ingen bil i år kommer det här bli årets dyraste inköp. Jag funderar på att ta #1 och lägga den sparade 1000-lappen på min alldeles för dyra leksak som jag helst av allt skulle vilja glömma bort :-) Dessutom skulle leksaken passa till cykeln då Garmin går med Garmin...

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-03-16 21:40:49

Garmin 405? Köpte en sån på Blocket för ett tag sen för 2000.. billigt! Men sån kan du ju inte ha för det är ju en tjejklocka nu! :)

Postat av: Björn

Publicerad 2010-03-16 22:24:49

Nästan rätt. Garmin 405cx. Så nej, den kan jag fortfarande ha!(dock så är en av skillnaderna mellan 405 och 405cx att klockarmbandet är mindre för att passa tjejer...)



Är du nöjd med den? Man får ju en 305 för ganska rimlig peng men den ser så stor och klumpig ut.

Postat av: Björn

Publicerad 2010-03-16 22:34:24

Men frågan är om det är värt att köpa en 405cx för 2000:- mer än en 405 bara för att få en bättre gps, bättre kaloriräknarfunktion, mindre armband och, i mina ögon, snyggare färg. Som sagt, jag behöver inte skiten så jag vill bara glömma att den finns!

Postat av: Björn

Publicerad 2010-03-16 22:36:46

Fast man kan ju dessutom köpa till kadens-mätare och då har man ju cykeldator, gps, klocka, och pulsklocka i ett. Hmmmmmmmmm.

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-03-17 07:14:50

Oj vilken ångest du har över detta :) Jag tycker du gjorde helt rätt! Jag är nöjd med min klocka så jag tycker du gjorde helt rätt! Det är roligt med leksaker!

Postat av: Trollpappan

Publicerad 2010-03-18 23:13:03

Den övre cykeln, Bianchi låter ju rätt tjejigt.

Postat av: Björn-proffscyklist

Publicerad 2010-03-19 08:46:24

Det blev den övre!

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-03-19 14:06:15

Skulle säga att den övre är snyggast men nu har du ju redan bestämt dig :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela