vismut

Generalrepetition

Publicerad 2010-05-30 20:50:38 i Allmänt

Johan, Pelle och jag gav oss ut på vår långtur i en rasande fart. Tvärstopp då efter 22km när Johan åker på punka på framdäcket.
Innan start:
Björn: Har du inte snabbfäste på framdäcket? Har du med dig verktyg då?
Johan: Jag hoppas det.

Mm, hoppas kan man ju. Tur för honom så kunde han låna min cykel och hämta verktyg vid sin båt 3km bort.

Mekande.

På andra sidan Roxen rullade det på i bra fart ända tills vi närmade oss hamburgaren i Tjällmo. Då tog det ännu mera tvärstopp. Asfaltomläggning. Promenad i 30min.

Promenad.

En intressant grej med Johan är att han härmar alla djur vi passerar. Eller, tamboskap i alla fall. Rådjur och rävar går han bet på.

 

Gnäääääggggg!

Så äntligen nådde vi hamburgaren i Tjällmo. Då tog Pelle tvärstopp men vägrade bjuda Axel eller Christian på nöjet att hämta honom i Borensberg så han hängde i. Men drog gjorde han icke.

 

Mat.

Ja, nu har vi i alla fall provat på 14 (jag o Per) eller 15 (Johan) mil så nog är vi mer förberedda inför VR än igår. Även om vissa har tänkt om vem han ska hänga i starten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela