vismut

Konstiga typer

Publicerad 2010-05-06 19:53:59 i Allmänt

Om kiwi från Wikipedia

"... Det går dock att äta kiwin med skalet som man äter ett äpple, men detta är något som de flesta inte gör. Oftast äts frukten som den är med sked, ibland med ett speciellt "kiwibestick" som är formad som en kniv i ena änden och som en sked i andra, ..."

Alltså, vem äter kiwi med skalet??? Well, min knepiga labbkompis (inget namn!) gör det och han hävdar att det sitter massor med nyttigheter i skalet samt att jag inte ska klanka ner på något som jag inte provat själv.

Sagt och gjort. Efter att noga ha sköljt av kiwin åt jag den som ett äpple (men undvek de där hårda grejerna på sidorna) och det fungerade bra så det blir till att krypa till korset och införa det här sättet att äta som ny standard...




Tigerbalsam inhandlat - det luktar rakvatten?

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2010-05-06 23:23:25

Lärde mig för ett par år sedan faktiskt =)

Postat av: Ulrika

Publicerad 2010-05-07 08:57:02

Äckligt med skalet på! Godast: Skalad och skivad på knäckebröd. Mmmm!!

Postat av: SofiaA

Publicerad 2010-05-07 13:08:16

Håller med Ulrika! Gärna med keso på knäcket också!

Men har provat att äta med skalet på i nödsituation, det funkar men är inte så gott :)

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-05-10 22:18:12

Hmm är de inte besprutade? Känns som om att det är svårt att skölja bort sånt från det luddiga skalet?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela