vismut

Nörd

Publicerad 2010-10-27 19:12:40 i Allmänt

Sen slutet av Juli har jag ju varit på samma nivå som de flesta andra med en mobil som klarar mms och surf etc. Men sen dess har jag också blivit lite nördigare. Ja, jag har appar för ficklampa, vattenpass, Elitserien, periodiska systemet, en massa GPSer och kompasser etc.

Jag har inte känt att jag utnyttjat telefonens fulla kapacitet men nu uppskattar jag den mer och mer. Jag mailar, kollar wikipedia när jag undrar något, chattar på gmailchat (fast det är mest irriterande att jag hamnar online så fort jag har datatrafik aktiverat) och nu, synkar min gmail-kalender som jag skapade igår.

Björn och kalendrar är en historia för sig. Jag brukar VARJE år gå ut hårt i Januari och skriva ner saker för att sen i Februari helt glömma att jag äger en kalender. Men nu så. Nu har jag ju den med mig hela tiden och jag har redan skrivit upp kemikalieinköpsmöte 10/11. Öppet spår 28/2. Vätternrundan 17/6. Bröllop 2/7. Vansbrosimningen 10/7.

Bröllop och Vansbro ja. De höll ju på att krocka men eftersom både toastmastern (jag!!! Jag är så glad att ha blivit tillfrågad och det ska bli så kul!) och brudgummens mamma tänkt simma blev bröllopet flyttat en vecka. En aning pinsamt faktiskt för jag hade 10 gånger av 10 prioriterat en väns bröllop före att kasta mig i kkkkallt vatten...

Mer nörd än vanligt (http://www.x10minipro.se)

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-10-28 07:01:49

Hmm.... kemikalieinköpsmöte, sånt borde ju jag också gå på. Men i min kalender står det workshop med Thomas inskrivet på nästan hela den dagen...

Postat av: Björn

Publicerad 2010-10-28 08:23:49

1 2 3 4 5 6 7 8 9..... SUCK. Workshopen skulle vara i Augusti, sen september sen bestämde vi 2 November och igår (?) 10 November. Inte ens min hjärna är synkad så hur ska kalendern vara det? Aja, tack för påminnelsen:-)

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-10-28 19:51:26

Så workshopen är den 10:e? Bra, då slipper jag att fixa med det bärbara datorn just nu.



För övrigt så kommer jag inte att skaffa en smartphone än på ett tag. Jag är inte så imponerad...

Men det är klart att om du kan visa mig hur fantastisk den är så kan jag ju alltid ändra mig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela