vismut

Snuskigt

Publicerad 2010-10-06 21:59:53 i Allmänt

Jag gjorde ett nytt experiment för första gången idag och på flaskan till en av kemikalierna jag använde stod det 'cancerogenic' på. Blä. Oftast när jag använder sådana är det inte så mycket baltande (grymt bra östgötskt ord-kan inte hitta någon bra synonym här) med proverna men idag skulle det pipetteras och hällas och blandas mest hela tiden. Jaja, var bara försik......tig.

Jaha, så spiller jag ut 5ml i kylskåpet med galler till hyllplan=dropp dropp dropp hela vägen ner tills det stannar på Rikards låda med gamla Westernblots. SUCK.

1. Göra ny buffert
2. Skölja alla flaskor/lådor i kylen som det droppat på
3. Byta handskar X5 (Hanna: det är dags att beställa nya!)
4. Kolla säkerhetsbladet för att se när jag ska dö

Product Name: TERGITOL(TM) NP-40 SURFACTANT

Skin Absorption: No evidence of harmful effects from available information.
Nähä, det var ju bra.

Swallowing: No evidence of harmful effects from available information.
Jag har ju verkligen inte slickat på mina handskar och tror inte Rille slickar på sin äckliga låda heller.

ACCIDENTAL RELEASE MEASURES
Floor may be slippery; use care to avoid falling.

Hehe, tur jag tvättade flaskorna annars kanske de kunde glida ur händerna!

Mortality: 0/6
Ingen av 6 exponerade råttor dog?

MEN CANCER DÅ???

This product contains the following chemical(s) known to the State of California to cause
cancer:
Component CAS # Amount
1,4-Dioxane 123-91-1 <= 0.0015%
Acetaldehyde 75-07-0 <= 0.0006%
Formaldehyde 50-00-0 <= 0.0004%


Haha, jag överlever nog! Tror min gröt är mer cancerframkallande än den här kemikalien. Acetaldehyd bildar väl levern när man dricker etanol och ang. 0,0004% formaldehyd: alltså fanns det motsvarande 0,2microliter formaldehyd i det jag spillde ut. Och det mesta kom ju trots allt på Rilles låda:-)


Kommentarer

Postat av: SofiaA

Publicerad 2010-10-07 11:00:57

hehe!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela