vismut

Fisklås mm

Publicerad 2010-09-05 21:16:57 i Allmänt

Pappa ringde nyss och frågade vad ett fisklås är. Det vet väl alla?

 

Idag har jag, mamma och pappa varit på Östgötadagarna vid en smedja utanför Norrköping där min mormor växte upp. Bland annat hängde en bild på mormor mfl. i badmössor men det var ändå inte så svårt att gissa vem som var hon.

 

 

Jag fick också träffa den omtalade "Älgen" som hoppat i i vattnet efter mig när jag, iklädd flytväst så klart, ramlade i från bryggan. Vi var utom synhåll för mormor, mamma och pappa men de förstod visst vad som hände ändå: Först ett litet *plums* "-Nu ramlade Björn i sjön" (vilket var ganska så vanligt på den tiden) följt av ett *PLUMS* "-Nu hoppade Älgen efter".

Bryggan

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-09-07 22:26:59

Hade Älgen dreads eller varför kallades han/hon för älgen? Din story utelämnar ju det viktigaste...

Postat av: Björn

Publicerad 2010-09-08 16:36:02

Hmm. Mamma kanske kan svara?

Postat av: mamman

Publicerad 2010-09-09 19:01:12

Nja, jag har nog inget svar på det.

Han har alltid kallats älgen av alla,utom mamma(mormor).Hon sa alltid hans namn.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela