vismut

Beijing 2010

Publicerad 2010-09-03 16:01:06 i Allmänt

Då vi var tre stycken sista dagarna finns det en hel del bilder. 1990st -X antal filmer för att vara ganska så exakt. Lägger upp ett urval och lite kommentarer.


På Schipphol. Tack Milton för att du hade koll på boardingtiden!

Kinser på flygplan kan man skriva avhandlingar om...

Jag gick bara i sömnen en gång. Slog ner ett vattenglas innan Rikard frågade vad jag höll på med.


Sköna sängar o kuddar!




Hotpot


Hur vet man att en kines varit på flygplanstoan?


Frukost på lyxhotellet. Det här var dock en bra dag...


Kinesiska muren

- Det är skoavtryck på ringen............................................


Svettig och lätt febrig på muren

Äta öra?

No way!

Snabb hiss på lyxhotellet. Man kände inte ens att den rörde sig!

Det sägs att man inte ska handla något första dagen innan man lärt sig att pruta - det stämmer...


Tunnelbana i Peking. Superbilligt, smidigt, snabbt men lite trångt.

Sköldpaddan Before Björn

Sköldpaddan lite senare...

Taxi i Peking. Billigt, skön AC men ofta långsamt och hettsigt. Om man får tag på någon dvs.


Med vår guide Jonny på Förbjunda staden

Semestersällskapet Gosia blev turistattraktion

Nytt hastighetsrekord i bilåkning utan bälte: 120-130km/h i taxi tutandes och korsandes de olika filerna.


Kineser är så grisiga av sig. Kolla in skräpet. Så här såg det ut titt som tätt för att inte tala om hur borden såg ut efter en måltid.

Smogg och bilar

Echoing wall på Temple of heaven var cool!


Byxor med hål i istället för blöjor kanske kan vara en hit här mamma-Hanna? Här är ungen nykissad och inget behov för blöjbyte...

Ärtglass

Cykeltaxichaufför som inte hade koll på hur man beter sig i trafiken. Mot trafiken och mellan filerna.

Ett tempel till och Rille o Boppe blundar!

Så ja. Bomber och propaganda på militärmuseet istället!


I'm loving it...

Rille köper "märkes"klockor på Silkmarket

Rille lagar sin "märkes"klocka utanför Silkmarket


Skoavdelningen på Pearlmarket

Kan 56%ig sprit verkligen vara så här billig? Nja, vågar inte satsa på att det är etanol så ingen sprit till disputationen inhandlades här.

Jag tror jag åt tarmar till kvällsmat näst sista dagen


Små skorpioner på pinne


Vet ej om I love it

Jag hade 25kg hem (20,2 efter omfördelning)!!! Allt kan inte skyllas på mitt rejäla fisklås utan tyvärr verkar min nyinköpta resväska väga en hel del!


Istället för söta schweiziskor i sätet bredvid fick Rille på hemresan en kinestant som pratade med folk oavbrutet i 9h (sista 45min var hon tyst). Tur hon inte kunde engelska. TUR hon inte kunde engelska.

Kommentarer

Postat av: Hanna - mamma som köper blöjor!

Publicerad 2010-09-07 22:25:11

Men vad ÄR det för hemsk mat ni äter?! Tarmar och SKÖLDPADDOR? Man kan ju inte äta små söta sköldpaddor...



För övrigt så verkar det ju ha varit en kul resa förutom kinestanten på resan hem :p

Postat av: Björn

Publicerad 2010-09-08 16:38:01

Nu har jag faktiskt kommit fram till att det inte var tarmar jag åt utan det där man skär bort från fläskfilén, typ hinnor... Och nej, just den här sköldpaddan var inte så söt. Säkert nån sump-sköldpadda!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela