vismut

Överraskad

Publicerad 2011-04-29 20:25:29 i Allmänt

Ibland är det bra att prata om alla oviktiga saker som händer i ens liv. Jag har råkat nämna för BA-Jörgen att jag slagit sönder en del tallrikar och att jag måste köpa nya innan jag kan bjuda hem BA-gänget hem till mig. Han har verkligen tagit fasta på det och tjatat om mina få tallrikar flera gånger.

Idag efter attacken stannade vi kvar lite i salen och sen kommer Jörgen med en present och så börjar alla att sjunga. Det tog 3sekunder men sen fattade jag att det var mig de sjöng för :-)

Kolla vad jag fick!

Perfekt! Sen tvingade jag dom att gissa hur mycket jag fyllde. Julia och Maria gissade på 26 (vilket Rille och Alex också gjorde i tisdags. Hmmm?). Madde trodde 25 (vilket skulle innebära att jag är yngre än henne. Hmmm?). Emma däremot måste ha vetat för hon räknade ut 28 från 1983. Jörgen och Henke stod över gissandet (Hmmm?)

På kortet står det "Vi tänkte att du skulle slippa diska varje dag" vilket är mycket ironiskt eftersom jag just idag började hälften av mitt nya liv och diskade gröttallriken redan innan jag gick till jobbet.

Andra halvan av mitt nya liv kanske ni får läsa om nästa (eller nästa (eller nästnästa (eller aldrig))) vecka.

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2011-04-30 08:13:21

Berätta om ditt nya liv Björn!!

Postat av: Björn

Publicerad 2011-04-30 09:14:15

Hahaha! Så oglamoröst det kan bli så inget spännande skvaller alls. Tyvärr. Vill du fortfarande veta så har jag fått ett träningsschema av en simtränare och om jag ska hinna klämma in dom passen i veckan MÅSTE jag träna på morgonen vilket innebär snuskigt tidig uppstigning. Men efter att ha hört att Åsa går upp så tidigt hela arbetsveckan så kan jag ju inte gnälla...

Postat av: Ulrika

Publicerad 2011-04-30 09:52:51

Haha, men Åsa bor ju ute på landet, där måste man gå upp tidigt för att mjölka och sånt.. (och sen kanske du ska anamma hennes gå-till-sängs-tid också för att orka :)

När är uppstigningen för simning nu då? Varje dag?? Ska du simma vansbro i år igen? Vätternrundan igen? Hela klassikern IGEN? Värst vad jag var nyfiken...

Postat av: Björn

Publicerad 2011-04-30 12:42:07

Snarare så att jag måste anamma hennes gå-till-sängs-tid... Det lär väl bli 05.45 (vilket i och för sig bara är 20-45min tidigare än vanligt) och inte varje dag så jag kommer nog klara't! Mm, tanken är väl hela klassikern men vi får se. Men när går du upp för morgon-bodypump?

Postat av: Ulrika

Publicerad 2011-04-30 14:43:58

Oj oj oj hela igen! Kanske skönare nu när du vet hur det är ungefär och ingen press att du MÅSTE fixa det, för du har ju faktiskt gjort klassikern förut. Jo morgon-bodypump, morgon-bodybalance OCH morgon-spinning har blivit min melodi. Så jag tar mig upp tidigare 3 dagar och det går bra. När det är träning som lockar så går det :)

Postat av: Björn

Publicerad 2011-04-30 15:55:44

Balance ok (om man nu gillar träning utan skor) men att köra pump och, framförallt, spinning på morgonen! Det är imponerande, min kropp skulle inte gilla det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela