vismut

Svettig

Publicerad 2011-04-06 21:52:43 i Allmänt

Idag var jag helt slut i huvudet när klockan var 17.30 och hemgång. Jag har gjort så många olika saker samtidigt hela dagen och jag är riktigt nöjd att jag var "lat" och sköt upp ett experiment till imorgon.

Idag kom min nya TV och det skulle bara vara att koppla in och titta. Någon manual fanns inte för den låg på TVn.

Först nu (ok, jag cyklade lite också) har jag fått igång den så jag kan titta och på köpet är det kaos i vardagsrummet (se 40% av kaoset nedan). För inte funkade det direkt inte. Nej, den hittade inga kanaler. Christian föreslog att jag skulle koppla in framtidens tv som stått på vinden sen den kom.

Nästa problem - sladdlängd. Jag hatar att comhem ska bestämma var jag ska ha min TV. Aja, när jag provosoriskt löst problemet skulle jag bara koppla in HDMI-kabeln och vad får jag se då? Dte finns TVÅ antennkabeluttag på TVn.

Jag byter plats på min kabel och huxflux har jag bild utan boxen!

 

Och om ni undrar så är TVbordet (Russ heter han) också bara provosoriskt för TVn ska upp på väggen när jag får tillbaka min slagborr och lite hjälp.

 

Nu dusch sen godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela