vismut

A heart & a hand & the love for a band

Publicerad 2011-08-19 22:30:20 i Allmänt

Vad ska man säga. 31 unika besökare (IP-nummer), 198 sidvisningar och hela 27 kommentarer (hittills). Två nya rekord för vismut.blogg.se. Snusk säljer alltså.

Jag har egentligen inget att skriva men vill inte mötas av blod varje gång jag går in på min egna blogg så här kommer ett inlägg om musik (är ju inget på TV så tack och lov för Spotify).


Jag hade turen att få se David & the citizens live en gång på HG 2006 innan de splittrades och nyligen upptäckte jag att David släpper låtar som David Fridlund. Bra, tänkte jag, eftersom det ändå var David som var David & the citizens. Men nej.

Mycket av det jag gillade med de tidigare albumen/EParna var borta till D&C's sista skiva 'Stop the Tape! Stop the Tape!' och även om skivan vuxit under de fem år som gått så är låtarna, med två-tre undantag, inte lika bra.

Nu vet jag varför. David & the Citizens blev för mycket David - hans soloalbum är som en fortsättning nedåt från Stop the tape. Eftersom de startade på en riktigt hög nivå är det fortfarande ok musik men nej, jag vill tillbaka till 2000-talets början.

Tänkte lista de bästa D&C låtarna här men de blev så många. Gör en Spotify-lista istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela