vismut

Vad blev det för mat?

Publicerad 2011-08-14 09:44:25 i Allmänt

Förra söndagen blev jag väldigt förvånad över hur mycket kalorier som faktiskt går åt när jag tränar. Jag har egentligen aldrig tänkt på hur många kalorier jag får i mig utan bara sett till att jag inte ätit för lite. Kvinnorna på jobbet har ju alltid haft roligt åt mina portioner men de ser ju bara ett av mina mål/dag. Den gångna veckan har jag dokumenterat alla mina mål. Nu när jag ser det så här så tycker jag att det ser lite mycket ut faktiskt men ja, 7 dagar med Björn:

Söndag 7/8 Löpning 20km

Fiskburgare med ungsbakade rotgrönsaker och apelsinaioli.

Måndag 8/8 Löpning 10km

Gröt (50:50 fiber:vanliga havregryn)
Fiskburgare
Fil
Pizzafisk

Tisdag 9/8 BodyAttack 55min

Gröt&macka
Pizzafisk
Kebabkryddade köttbullar
Pizzafisk

Onsdag 10/8 Löpning 51min (intervaller)

Gröt&macka
Kebabkryddade köttbullar
Fil
Lax

Torsdag 11/8 Löpning 10km

Gröt&macka
Lax
Pannkakor

Fredag 12/8 Löpning 8,5 km

Gröt&macka
Grekiska färsbiffar
Fil
Biff i röd curry

Lördag 13/8 Kompostgrävning

Gröt&macka
Grillad kyckling och potatissallad
Kräftor&pajer

Söndag 14/8 Löpning 22km

Gröt&macka
Köttfärs-något

Kommentarer

Postat av: Johan

Publicerad 2011-08-14 19:13:16

VAD är pizzafisk??



Har du kört en pizza och fisk i en mixer och lagt ut det över spaghettin?

Postat av: Björn

Publicerad 2011-08-14 20:34:32

Nja. I receptet heter pizzafisk rosa fiskpasta och är fisk, mjölk, lök, krossade tomater och oregano. Antar att det är närvaron av oregano som fått det att bli pizzafisk.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela