vismut

Jönköping tur och retur

Publicerad 2011-12-04 10:40:17 i Allmänt

Min gymnasiekompis Elvira gifte sig igår och jag var inbjuden till vigseln och den efterföljande middagen. Jag antar att de såg ett härligt vitt vinterbröllop framför sig när de bokade datum men istället blev det tyvärr blåst och tungt regn. Kallt var det också, där på kyrktrappan.

 

Pelle gnällde inne i kyrkan att korta personer borde få sitta långt fram så de ser något när alla står upp. Med det i åtanke ställde jag mig bakom honom och Frida där på kyrkbacken...

 

 

... vilket fick Pelle att tro att jag bara snyltade på andras paraply. Är man snäll har man igen det, säger jag.

 

Haglöfsjacka över kavajen var rätt plagg för dagen.


Förutom Bruden, Per och Frida var det bara Madelene Albrektsson som jag kände där.

 

Vid middagen blev jag placerad tillsammans med några ekonomtjejer men som tur var hade vi i alla fall Vätternrundaerfarenheter gemensamt.

 

Pelle avslutar kvällen genom att sjunga Nu tändas tusen juleljus. För mig var alla dagens sånger/psalmer aningen höga så jag mummlade mest.

 

Istället för att frysa ute i blåsten&regnet efter förra mms-inlägget intog jag en soffa på Subways, tittade på regnet, drack två muggar te, bytte om till civila kläder och lyssnade på Spotify.

 

 

 

Disk, 10min jobb och bebismys står på söndagens schema. Dags för det förstnämnda. Blä.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-12-04 20:17:34

Låter som du hade en riktigt trevlig kväll ;)

Postat av: Björn

Publicerad 2011-12-04 21:51:44

Absolut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela