vismut

Med sitt underbara leende

Publicerad 2011-12-02 21:54:39 i Allmänt

Stackars Åsa. Här har jag gått och väntat på att få träffa henne och när hon väl kommer förbi jobbet stjäl Sigge all min uppmärksamhet.
Åsa: "Titta Sigge. Det är ju Björn!"

Och Sigge ger mig ett sånt fantastiskt leende så att jag bara. Ja. Hit med ungen, Åsa. Nu vet jag inte om han verkligen kände igen mig (och blev glad över att se mig) eller om han bara var på sitt flörtiga humör och var sån mot alla. Nä, klart han var glad att se mig!
Måste nog bli en tur ut till Svartåmynningen på söndag tror jag...

Styvbrorsan

Det finns allt för många dumma grejer jag gjort som kan tänkas komma upp på disputationsfesten. Men som Hanna säger, du bloggar ju om en del så de kan vi ju inte ha med i spexet. Japp, vad gör man om man får äppleskal mellan tänderna och inte har något annat än tepåsesnöret att tillgå?

Rikard hälsar att man visst får nya vänner när man flyttar till ett nytt land på postdoc:
"En asiatisk tjej som vill bli "vänner" i vårt hus, hon hade skrivit brev och lagt i mitt postfack, hahahahaha, hon vill "hang around and play, Im a naghty girl that likes to party with YOU""

Rilles fru tyckte inte att det var lika roligt:-)

Ikväll var det internationell julfest på jobbet. Jag var skapligt anti eftersom jag tycker att jag borde fått reda på att jag skulle ha med mig fyra rätter lite tidigare än morgonen innan. Jaja, jag tog med mig färdiga köttbullar, julmust och skumtomtar i alla fall. Mätt blev jag direkt eftersom jag råkade blanda den mäktiga portugisiska efterrätten med köttbullarna...


Hur som helst så var det ju lite trevligt i alla fall. En asiat började prata om hur man placerade folk vid bordet i hans hemland och det visade sig att de absolut viktigaste personerna på kvällens fest var jag och Christine.

Nehä, tuff helg väntar - dags för sängen och sova bort den här halvförkylningen. Bröllop i Jönköping imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela