vismut

Toooorsdag

Publicerad 2011-12-08 20:40:28 i Allmänt

Undrar om inte torsdagen är veckans bästa dag. Det mesta av veckan är gjort, helgen närmar sig och bästa träningskvällen väntar. Jo, torsdagar är bradagar.

Igår lagade jag en linssoppa som skulle vara för fyra personer. Det var den säkert också (nja, tre Björnportioner men men) vilket gav mig massor med soppa som jag inte skulle hinna äta upp innan helgen. Snäll som jag (ibland) är, och med lite dåligt samvete för den oförtjänta sopa-kommentaren i tisdags, fick Hanna hjälpa till och äta upp den idag på lunchen. Jo då, den fick godkänt av henne också.

 

Luciafirande närmar sig och jag behöver lära mig Tomtarnas julafton.

När man då har 16+16+16+16+16+16+16+16+16+16+16+16+16= 208 pipetteringar + 32st när man gör fel= 240st + några till, passar det väl bra att träna på sången samtidigt.

När pipetteringstummen behövde vila var det dags för dagens första pass: Box&Kick ihop med Fanny. Oj så vi slog idag! Vi blev båda riktigt trötta och på det efterföljande core-passet gillade vi inte när axlarna fick jobba. Av bara farten stannade vi också på 30min Step och jo då, nu när jag börjar lära mig stegen så är det faktiskt lite jobbigt. Roligt vet jag inte om jag tycker att det är men det är träning och det ger en liten kick när man ser att det blir bättre gång för gång.

Sen behöver jag väl inte nämna att torsdagar=Criminal minds.

Mm, torsdagar=bradagar.

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2011-12-09 15:51:15

Hur kan du inte tycka step är roligt! Men jag är nöjd så länge du bara deltar. Bra träning som sagt :-)

Postat av: Björn-säger som det är

Publicerad 2011-12-09 19:25:37

Det är som med löpning, det funkar och är bra träning men jag gör hellre annat...

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-12-11 14:21:35

Tack för maten, din sopa! ....



(mycket god soppa för övrigt)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela