vismut

Adoptivsonen

Publicerad 2011-02-20 19:52:33 i Allmänt

I veckan råkade det trilla in för mycket traktamente på mitt konto och Åsa var snabb att fråga om jag inte skulle investera dom i fastigheter. Eller snarare i utbyggnaden av deras hus. Mjo, det kanske jag skulle men nu tar universitetet tillbaka extrapengarna på nästa lön.

Istället hade jag ett förslag om att adoptera bort den kommande lilla dyra, skrikande&skitande saken och istället adoptera mig. Då skulle jag kunna chippa in till utbyggnaden och jag skulle till och med kunna diska någon gång i bland när inte Johan orkar. Dessutom är jag redan uppfostrad så det skulle vara en win-win situation!

Aja, de var inte så sugna och skillnaden vore kanske inte så stor mot nu då jag blir matad där ganska ofta utan att ens behöva diska. Men det vore SÅ SKÖNT med en trädgård att bara kunna gå ut i när man vill ut.

Lite väl kallt för skidåkning idag så det blev bara en kortis. Mina luftrör hade dock inga problem alls tack vare min nyinköpta värmeväxlare:

Undrar vad det är för moln Johan lyckats fånga på bild

 

Sen sotade vi korv i Trädgården

Vissa röker och andra äter cancerpinnar

Husägarna

Sen finns det ju de som tycker att jag är dålig på att "hänga". För att bevisa motsatsen har jag lånat en bild från Åsas lösenordsskyddade blogg:

Helt fantastisk bild som illustrerar min (o)förmåga att sitta still utan att göra något!

Kommentarer

Postat av: guben

Publicerad 2011-02-21 10:31:56

oran-gu-tang

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-02-21 19:27:09

Hmm Damp-barn?

Postat av: Björn

Publicerad 2011-02-21 19:31:06

Ibland undrar man ju.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela