vismut

Klisterföre

Publicerad 2011-02-05 12:56:11 i Allmänt

Stor humor:

Fredag kväll
Lämnar jobbet kl. 17. Åker ner till Intersport för att köpa ett vallaställ till skidorna. Det fanns inget kvar men jag köpte i alla fall ett vallajärn.

 

Väl hemma ville jag egentligen träna men jag orkade inte ta mig till gymmet så jag tog en löptur till Stadium i Tornby och köpte mig ett portabelt vallaställ.

Hemma igen åt jag pannkakor för att sen bära ner mitt TUNGA skrivbord 102 trappsteg från vinden ner till källaren.

 

Men där jag tänkt att ställa bordet fanns redan ett jättebra arbetsbord!

 

 

Jaja, tur jag inte hann montera benen på mitt bord i alla fall. Efter att sen ha burit ner allt ifrån skidor, klister, vallajärn, skarvsladd; till lakan som skydd för golvet (allt medan orden "Björn behöver en flickvän" ringde i huvudet) skulle jag montera skidan på skidstället.

Men va? Passar det inte? Hmm, ska den där grejen (se bild 2) verkligen in i bindningen? Men den är ju alldeles för tjock? Hmmm. Näe, är det jag som är dum? Äh. skit.

Bära upp all skit i lägenheten igen (inte bordet; jag måste återhämta mig efter nerbärningen först) och beklagande mig för Johan på MSN. Jag ska ta med biten till honom så han får testa. Jaja, klistervallan fick jag i alla fall på uppe i vardagsrummet.

 

Lördagens skidtur: Regn-kommentar överflödig. Det bästa var att Johan inte heller kunde montera fast skidan på vallastället.

 

 

 

 

En blöt Björn blir snällt hemskjutsad av Johan men först stannar vi på Stadium o frågar om det är vi som är dumma som inte kan montera skidstället men nej - killen på Stadium lyckas inte heller.

 

Revansch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela