vismut

Mer bloggmaterial

Publicerad 2011-02-14 19:09:52 i Allmänt

Vissa dagar är dagar då man skapar dåligt rykte. Som idag. Jag var inte otrevlig eller något sådant men jag var inte motsatsen heller. Jag hade fullt upp med mitt egna labbande och när då personer använder samma centrifug, frågar mig många frågor, ber om hjälp etc etc. svarar jag och hjälper till (så klart) men jag är aningen... kort.

Egentligen är jag ju stolt över att folk skickar annat folk som behöver hjälp just till mig, det boostar mitt ego. Det blev lite bättre på eftermiddagen och därför skrattade jag nyss väldigt högt för mig själv när jag såg den här reklamen för första gången. Fantastisk!



Jag har också funderat på hur det skulle vara om det var jag som var hemma och var föräldraledig så att det istället var Hanna som hade Lan som tillfällig kontorskompis. Hanna sitter med vantar mitt i sommaren och fryser. Lan flänger upp fönstren när det är -10grader ute! Ojojoj. Hanna: Då fryser faktiskt jag också!

 

Lan ja. Hon och jag satt och underhöll varandra med labbskämt när vi pipetterade. Jag sa att vi var ganska 'geeky', töntiga.

Lan förstod inte ordet 'geek' så jag testade hennes svenska och sa 'tönt'. Nä, det kunde hon inte heller så jag satte igång och försökte förklara ordet (svårt!).

Lan satt tyst ett tag sen frågade hon: Is it the same as slapptask??

Hahaha! Jag höll på att trilla av stolen av skratt!

---
Peter Forsberg och Ronaldo slutar inom samma dygn. Tråkigt.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-02-14 22:31:35

Jag säger ju att det är kallt på kontoret. Brr.



Du måste spara den kommentaren till Lans disputationsfest, helt underbar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela