vismut

Pussa eller inte pussa Rikard?

Publicerad 2011-02-17 17:53:41 i Allmänt

Gaaaa! Jobbet är som en minfält! Överallt är folk sjuka och nu är de alldeles för nära mig. Både Rikard och Jacob är hemma med feber. Eller hemma o hemma. Först är de ju på labb o sprider sina virus innan de går hem och fryser. Usch!
Och nu till dilemmat.
Blir jag sjuk idag eller imorgon är det ok för då har jag 10-11 dagar på mig att bli frisk innan skidåkningen men blir jag sjuk efter fredag då är det kört. Så ska jag pussa Rille och få en säker förkylning snabbt eller ska jag spela tuff o försöka hålla mig borta med risk för att bli sjuk på söndag?

Dagens utmaning på labb:

Att få ner min fina gradient i 20st eppisar med 500µl i varje

 

 

Lätt, bara göra ett litet hål i botten och droppa ner i rören.

 

Hmm, ska man vara med på bild är det väl bäst att vara en förebild och använda glasögon

 

Meeeeen! Droppa inte så snabbt!

Min idé var att det skulle droppa typ Dropp     Dropp     Dropp men hålet blev lite för stort så det var mer som DroppDroppDropp så jag lyckades väl inte helt med att få allt prov ner i rören och inte blev det exakt 500µl i varje heller. 20 rör blev till 16 men man måste ju underhålla sina labbkompisar ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela