vismut

Rätt ska vara rätt

Publicerad 2011-02-14 18:52:25 i Allmänt

Jag försöker vara duktig och stava rätt på bloggen men ibland dimper det ner ett sms från pappa som klagar på felanvändning av ordet 'vart' och enstaka stavfel. Allt som oftast handlar det då om slarv men att INGEN av er har upptäckt min konsekventa felstavning av ordet 'comeback'!

Det som fick mig att haja till var Ulrikas kommentar till ett av de senaste inläggen där hon stavade fel till comeback. Eller gjorde hon? En googlefight gav väl Ulrika vinsten med typ 37 800 000 vs. 8. Aja, googlar man nu vinner hon med 37 800 008 vs. 0 :-)

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2011-02-15 09:06:48

Nu blev jag förvirrad. Hur har du stavat ordet comeback? Jag bryr mig inte om stavfel.

Postat av: Björn

Publicerad 2011-02-15 10:34:34

Jag har stavat som det låter och det var fel. Mer än så behöver jag inte säga.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela