vismut

Man vinner inte på vindkraft

Publicerad 2011-01-23 21:03:46 i Allmänt

Igår var jag bjuden på god middag och sen spelade vi mitt julklappsspel - PowerGrid. Det går ut på att köpa olika sorters elkraftverk för att sen driva så många städer som möjligt.
Stefan satsade på vindkraft men mot slutet insåg han att han inte kunde vinna på så sätt och köpte ett skitigt kolkraftverk eller något liknande - och vann.
Jag vann inte den här gången heller men det är ett riktigt kul spel!

Problemet med PowerGrid är dock att spelplanen är så stor så att chipsskålen får problem att platsa på bordet...

 

Idag åkte jag skidor med Johan i Vreta. Otroligt snabba spår! Hoppas på samma förhållanden på öppet spår för då knäcker jag 7-timmarsgränsen! Yea, in my dreams. Jaja, det gick i alla fall jättebra de 23km jag åkte och jag var inte alls trött - förrän jag somnade hemma i soffan alltså...

I övrigt:

Någon som inte uppdaterat sin blogg sen 21 juli borde inte ha rätt att kritisera mina få inlägg den senaste tiden :-)

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2011-01-24 12:13:01

Såna spel är min största mardröm...

Postat av: Björn

Publicerad 2011-01-24 20:48:14

Mm, precis. De borde vara mindre så chipsen får plats ordentligt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela