vismut

På glid

Publicerad 2011-01-17 19:05:44 i Allmänt

Förra blogginlägget gjordes på väg upp till Dalarna och Borlänge för en helg i skidspåren. Eftersom vi åkte upp redan på torsdagskvällen kunde vi börja åka skidor redan tidigt på fredagen. Eller tidigt. Vallningen tog lite längre tid än planerat.
Den tejp jag kör på istället för fästvalla hade klibbat fast sig i skidfodralet vars insida satt kvar på tejpen när jag slet ut dem så det var bara att ta fram vallaväcken och ta bort kletet och dit med riktigt fästvalla.

 

Hockeyn så. Nu förlorade Malmö mot ett lika uselt lag först efter sudden death men det gör inte så mycket. Det var ändå roligt att de gjorde två mål för det är en helt sjukt skum känsla att fara upp från sin stol och skrika JAAAAAAAAAAAAAAA!!!! eller YESSSSSSSSSS!!!! när snudd på alla av de resterande 5000 personer sitter kvar på sina rumpor och tjurar.

 

Skidåkningen går för övrigt riktigt bra. Jag är "mil" före mig själv vid samma tid förra året trots att jag knappt tränat hälften så mycket skidor i år. Jag undrar om inte Öppet spår i sig var ett riktigt bra träningspass för min teknik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela