vismut

Don't stop me now ('Cause I'm having a good time)

Publicerad 2011-07-03 19:40:36 i Allmänt

Tur i kärlek och tur med vädret. Bättre kan det väl inte bli? Nej, medan åskan härjade inne i Vikingstad stod vi 40 bröllopsgäster utan (uppfällda) paraplyer och bevittnade vigseln mellan Christian&Annica 3km därifrån.

Efter Ja och Ja fick vi imponerande skönsång av Lena till gitarrspel från Christians bror innan minneskorten började fyllas av foton på brudparet i 2^femtielva olika konstellationer.


Middagen bjöd på riktigt god mat (den här gången kände jag smaken!!!), överraskande bra tal, lite hångel (jag passade på att pussa Brudgummen på munnen under "skoleken" efter frågan om vem av dom som är mest svartsjuk...) och lite tårar. Sen blev det party med DJ.

Sist jag var på ett dansgolv var i november förra året och jag har verkligen längtat efter att få röja. Det blev snabbt svettigt på dansgolvet så det blev typ intervallträning med vila ute i friska luften med jämna mellanrum. Till Queen röjde jag så hårt att nageln vek sig. Tror den utsedda fotografen fick just det discomovet på bild för jag såg en blixt - eller så var det bara jag som floated around in ecstasy.

Blånagel idag

 

Så här blir det när man dricker för mycket vatten till maten


Liket, Zera & Lena. Två snyggingar och en....Häst.


Toastmastrandet då. Jag var lite stressad kvarten innan vigseln skulle börja då vi fortfarande inte visste om vi kunde vara ute eller om vi skulle flytta in samtidigt som bålen tog slut och det gick rykten om att en gäst saknades även om alla var avbockade på min krysslista. Allt gick jättebra och om det största misstaget jag gjorde var att ta ton och leda alla in i en sång med Broder Jakob-melodi istället för Gubben Noa så är i alla fall jag nöjd :-)
Eftersom jag ALLTID har rätt så fattade jag först inte att det inte var Gubben Noa-melodi jag hade utan trodde att det var fel på texten på andra raden som inte gick att få in i melodin...

Kvällens/månadens/årets sämsta skämt stod Axel för. Han tyckte att vi singelkillar borde komma hem till honom och leta tjejer eftersom bonden odlar BÖNOR.

Jag säger som Lena. Å herregud.


Mitt andra bröllopsbesök var m.a.o också det är suverän tillställning. Väntar redan på nästa inbjudning!

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2011-07-04 09:36:43

Inbjudan kommer... var så säker :)

Postat av: Björn

Publicerad 2011-07-04 09:49:45

Kul! Men jag behöver inte skaffa facebook för att få en invit eller?

Postat av: Lena

Publicerad 2011-07-04 13:19:22

du får låna stefans konto så bjuder vi dig som honom ;)

Postat av: mamma

Publicerad 2011-07-04 19:47:03

Det var faktiskt ditt tredje bröllop som du var med på!

Postat av: Björn

Publicerad 2011-07-04 19:54:17

Om vi ska vara så noga så var det mitt fjärde. Får väl byta till bröllopsfest istället så stämmer två!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela