vismut

En dags distans

Publicerad 2011-07-11 19:38:09 i Allmänt

Tant Björn del 2: 06.40 var det slutsovit i morse men jag låg kvar i sängen till efter 7 i alla fall. Istället för brödbak gjorde jag och mamma rabarbersaft (när hon vaknat dvs).

Innan saftkokning var det dock dags för Catwalken. Väljer man Doris hamnar man vid vattenbadet och väntar på att en fågel ska landa. Och väntar. Och väntar. Och väntar.

Syns jag?

Nu har jag nog kommit fram till att min stressade simning igår berodde på att det gick fort tack vare medströmmen. Jag upplever precis samma grej när jag crawlar med fenor - det går lite för fort för att jag ska hinna med i armtagen/andningen. Nu har även resultaten kommit upp och jag kom på 257e plats av 5291 fullföljande i herrklassen. Superbra! Top 150 nästa år? Det är också fler och fler som simmar vansbro snabbt för min förra tid hade bara räckt till 717 plats det här året istället för 446 som den gjorde 2009.

 

Sen har jag tänkt på tre saker:

1. Jag köpte "simmarfrukost". Skogaholmslimpa och tapetklistergröt....

2. Varför sätter man sig i en bil från Bjärred och åker upp till Vansbro när man bara tränat 4 ggr? - Jo, för att prata skilsmässor och dricka vin med sin väninna till 01 kvällen innan start. Simningen kom nog i andra hand där...

3. Tur jag köpte Extra stor kebabtallrik. Undrar hur liten den vanliga är i Vansbro.

Undrar om jag ätit kebabtallrik kvällen innan Vätternrundan? - Nej, verkligen inte.

 

I övrigt: Sen 1 maj har jag bara råkat gå in på aftonbladet.se en gång + några få gånger då jag fått länkar skickade till mig. Min bojkott går riktigt bra. Igår fick jag dock en tidning men det var bara EN ENDA artikel som jag läste så jag inser att jag inte missar något.

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2011-07-11 22:24:14

Heja tant Björn!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela