vismut

Weekend i Visby

Publicerad 2011-07-18 22:48:26 i Allmänt

Nu så. På lördag förmiddag ringde Umesh och sa att de hade fixat ett större flygplan så jag kunde följa med till Visby.

Ja, jag älskar inte att flyga så jag var spänd innan och under luftturen

Lättviktarna bak. Jag och Maria

Fram satt tjo.., ehh, Umesh och Pilot Adrian

Pustar ut med en öl efter landning och tältresande

På väg ner mot stan

På Munkkällaren fixade dom en perfekt Grasshopper - min favoritdrink

På Gutekällaren dansade vi

Sen kom vi hem och möttes av HÖG musik från den intilliggande hangaren. Tydligen hade det varit tyst i området i 6 år men nu hade hangaren ny ägare sen 2v tillbaka och han hade fest. Vid 03.30 gick Adrian och bad honom sänka musiken - då var de bara två personer där. Det funkade inte. Två polisbesök senare blev det tyst och vi kunde äntligen somna 04.45......

Hangaren - nu vet jag hur det känns att försöka somna på ett dansgolv

Umesh var ännu mer avundssjuk på min kudde när han vaknade

Han försökte använda min strumpa istället?

Vaknade gjorde vi 3h senare, 07.45, av ett otroligt varmt tält. Kul.

Vi hyrde bil och Maria undrade varför vi inte ville betala extra för att få den gula caben istället. Umesh och jag är i alla fall nöjda med benutrymmet i baksätet på Passaten.

Men senare förstod vi varför folk vände sig om och log när de mötte oss på vägen...

Vi hamnade på Fårö

Tittade på Raukar

Satt på Raukar

Tog årets första dopp utanför Tinnis och utan våtdräkt (men den saknades...)

Först dåligt flygväder i Linköping och sen dåligt flygväder i Visby - Måndagen bjöd på shopping

Adrian köpte en kärleksgåva till Maria som verkade uppskatta den

"Kostar minin under 50000kr köper jag den" Den kostade 33000 men den blev kvar på Gotland. Umesh fick inte in den i planet.


Jag lämnade en obäddad säng hemma och ikväll möttes jag av en bäddad säng. Johans mamma och pappa lånade min lägenhet i helgen...

 

Fantastiskt rolig helg med trevligt sällskap!

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2011-07-19 09:21:18

Ja, man undrar ju hur litet det mindre planet var...



Inger och Per tyckte din lägenhet var jättefin och var mycket tacksamma för lånet!!

Postat av: Björn

Publicerad 2011-07-19 10:56:01

Det mindre var också för 4 personer men hade mindre maxlast (tror jag...).



Ja, jag gillar också min lägenhet! Dom hade ingen idé på ny färg för hallen? Måste ju aktivera mig lite i det kommande regnet och ditt vitt-förslag är jag ju lite tveksam till ;-)

Postat av: Maria

Publicerad 2011-07-19 12:17:26

Ja, det var verkligen en magisk weekend i Visby. Maxade verkligen helgen med en bra mix av sightseeng, party får& rauk skämt =) Kul att du följde med! Snygg blogg förrästen!

Postat av: Björn

Publicerad 2011-07-19 14:22:04

Om jag FÅR säga det så var det en RAUKTIGT bra helg! Tack för att jag fick följa med och för blogg-berömmet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela