vismut

Biltema goes England

Publicerad 2011-03-29 21:57:56 i Allmänt

Idag var jag i Motala för farmors begravning. Usch, det var jobbigt, tur det inte är begravningar oftare. Psalm 297 verkar vara en väldigt vanlig psalm på begravningar för den sidan i psalmboken jag fick låna var ganska sliten av tårar. Eller handsvett, svårt att se skillnad. Fuktskadad var den i alla fall. Men sjunga på begravningar har jag fortfarande inte lyckats med. Det började när Björn, snart 4år, skulle sjunga 'Blinka lilla stjärna' framför morfars kista. Nope, det gick inte och det går inte.

Pappas brors TV hade gått sönder och jag sa att han kunde ta min tjockis så kunde jag köpa en ny, smal, och han nappade på idén så det handlar snart om en total living room make over hemma hos mig! (Nästan, älgen stannar.)

På tal om att ge bort saker. Som många av mina vänner har pappa fått ett biltema-hjul av mig och även om han väntat på att använda det innan jag kom hem och visade hur man ska göra så verkar han nöjd. Mamma också som redan testat lite. En annan som blev intresserad av Biltema-hjulet var syrrans kille, John, så pappa gav bort sitt hjul till honom. Baa, nu får han allt köpa ett själv. Jag har redan fem stycken biltema-hjul-inköp registrerade på mitt VISA-kort. Köper jag ett till kommer jag nog hamna under någon form av observation...

Överlämnandet

John hade också träffat på Dinos dåliga sidor. Tur han var i Sverige och inte hemma i Australien...

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2011-03-30 09:18:05

Johan säger samma sak om mina inköp av Marianne-karameller.

"Inköpet registreras på coop-kortet och eftersom du närmar dig 30år och inte 60 så får du inte köpa nån påse idag"

Postat av: Björn

Publicerad 2011-03-30 21:33:53

Haha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela