vismut

Professionell kattvakt

Publicerad 2011-03-21 19:49:31 i Allmänt

Passande nog hittade pappa ett tidningsurklipp när han gick igenom farmors grejer:

Svaret visar jag inte för jag tycker inte att man alltid behöver ge något.

 

Men skulle det räcka med att det "är gulligt"???

Mja, det är väl en definitionsfråga vad som är gulligt:

 

Dino kan vara supergullig men oftast är han det när jag inte har tid att mysa. Som t.ex. när skorna är på och jag ska till jobbet vilket ger mig skuldkänslor. Mindre gulligt är att han är extremt morgonpigg och inte kan leka själv, att han utövar härskarteknik och jamar tills man ger honom det han vill ha, typ dricka vatten ur kran. Helt ogulligt är också att han äter på min palm och spyr gröna blad o annat äckel på mina mattor.

 


Sator kan vara gullig men det är lite psykopatvarning över hennes lynniga humör. Sen så har vi då det här med att använda min rygg som språngbräda för att komma in i garderober/köksskåp och leken 'hugga Björn i vaden'. Gulligt, njaaae.

 

 

Doris är bara hur gullig som helst. Tyvärr vill jag gulla mer än henne men ibland så! Hon trivs nog extra bra hemma hos mig där inte Dino har samma härskar-beteende och hon sover på en stol bredvid min säng hela natten. Och när hon inte gör det kan hon leka själv utan att jama som en toka. Men hårar gör hon ju...

 

 

Nej, det räcker inte med att det är gulligt.

 

Men sällskapet och underhållningen räcker gott nog!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-03-26 17:30:39

Kan ju få låna Hedwig nångång så ska du få se på psykopatkatt....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela