vismut

182

Publicerad 2011-05-07 16:12:51 i Allmänt

Träffade på en fågelskådande HU-forskare i hissen igår och då bestämdes att vi skulle ut och leta Tretåig hackspett i skogarna norr om Finspång idag. Sagt och gjort. I strålande sol (snöade det i onsdags??) gav vi oss ut i ett väldigt coolt landskap som formats av en skogsbrand för inte alls så många år sen.

Ett tag trodde jag faktiskt att vi skulle bomma hackspetten eftersom vi inte ens hittade mossen där den brukar hänga men helt plötsligt stod jag där med blöta fötter (stövlar när man ska till en mosse? Tss, de gör sig bra i en påse vid ytterdörren...) och lyssnar till en trummande hackspett.

Några minuter senare dyker den upp. Den tretåiga hackspetten!

 

 

Igår invigdes balkong-grillen, det sågs på film, min tresittssoffa blev en tvåliggssoffa och våfflor lagades så att proppen gick (efter att jag hittat sladden till järnet i städskrubben dvs). Den enda som hade ljus i lägenheten just då var Åsa som var på toaletten.

Nu: Löppremiär i Vidingsjö.

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2011-05-08 08:52:47

Tvåsitssoffan blev en enliggssoffa också :)

Postat av: Björn

Publicerad 2011-05-08 09:07:12

:-)

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-05-09 10:54:08

Jag förstår fortfarande inte varför du inte använde GPS:en i din flashiga mobiltelefon istället för att irra runt i skogen. Kul att du fick se fågeln iallafall :)



För övrigt, veka proppar eller trasig sladd?

Postat av: Björn

Publicerad 2011-05-09 18:30:24

Hanna:

1. Jag hade inte lagt in koordinaterna.

2. Jag hade vattenkokaren igång samtidigt så jag gissar på veka proppar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela