vismut

Det var bättre förr

Publicerad 2011-05-06 16:41:47 i Allmänt

Nu har det varit alldeles för positiva tongångar i de senaste blogginläggen så här kommer ett för att jämna ut (och då tänker jag inte ens nämna hur jag känner mig när ett experiment jag väntat på att göra i tre veckor skiter sig och det är tre veckor tills jag kan göra det igen):

De senaste årens vårar har jag funderat över om jag inte är lite allergisk trots allt. Men nej, det drabbar bara veka personer. Inte Iron-Björn inte. Men i år har det nog varit snäppet värre (vilket fortfarande är lindrigt) men sammantaget borde jag ha insett att jag är allergisk.

Så igår hos optikern när hon tittar i mina ögon: "-Är du allergisk?". "-Jag vet inte, kanske". "-Jo, det kan jag se att du är på dina ögon, du har svullna bindehinnor"

Iron-Björn är detroniserad. Tur man har veka arbetskamrater som vet vilka läkemedel som funkar och inte funkar.



Som om det inte vore nog upptäcker hon att min syn försämrats ett steg och ger mig starkare linser.

SUCK

Nästa steg är väl reumatism men jag ska försöka bota min sedan flera veckor onda fingerled med Ipren innan jag kontaktar vårdcentralen.

Nu ska jag köpa korv till kvällens grillning. Fast i det sällskapet får man nog inte klaga allt för högt :-)

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-05-11 10:42:05

Vem är det som är vek nu?

Postat av: Björn

Publicerad 2011-05-11 21:09:05

Du?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela