vismut

Första lektionen

Publicerad 2011-05-16 21:16:14 i Allmänt

Ikväll var jag på första träningspasset i den av Lass arrangerade simskolan inför Vansbrosimningen. Det kommer vara 2ggr/vecka från och med idag och 10 veckor framåt. Det blir alltså 20ggr som jag betalar 800:- för =40:-/gång.
Då får jag tillgång till bokade banor och tränare vilket ska jämföras med 41kr/gång som det skulle kosta att köpa klippkort (om man nu inte har årskort som mig) till simhallen och då får man slåss med tanter som inte vill bli blöta i håret eller gå upp tidigt på morgonen och simma. Helt otroligt bra deal!

Vi är 13st i gruppen men förvånansvärt få skulle simma Vansbro nu i sommar. Några skulle träna inför triathlontävlingar och några skulle bara hålla igång när deras vanliga simskola hade sommaruppehåll. Sen har vi Mats som jag började prata med från första sekunden som har slagit vad med sina kamrater om att han ska klara av simningen även om han inte simmat mycket förr alls. Han och jag såg i alla fall proffsigast ut i våra våtdräkter även om min begynnande polkagrisbränna lyste fint i min ärmlösa våtdräkt...

Anno 2009
(besparar Hanna de spännigare bilderna denna gång ;-) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela