vismut

Snabba ryck

Publicerad 2011-05-28 16:42:43 i Allmänt

Ska man flytta måste mina vänner vara de bästa man kan ha som hjälp. Stora, starka och snabba.

Stefan och Lena flyttar även dom till Lambohov. Det känns som att alla gör det nu efter att jag som siste man lämnade Lambo 2007.

Vi började 8.30 och var klara med flytt och Pinocchio-pizza kl 13. Det var bara till att konstatera att Stefan har gott inflytande på Lena. Minns alla hennes påsar med garn och stickor från flytta-ihop-flytten medan Stefan hade finfint packade lådor :-)

Det som begränsade oss nu var stans långsammaste hiss. Jag hör ett uppgivet Axel-skrik Men Bjööööööööööörn nerifrån när jag råkade trycka upp en full hiss...

Lenas bror och Stefan var grymma på tetris! När jag trodde att lastbilen var full hade vi bara fyllt den till 50%

 

190kg muskler är bra att ha vid piano-flytt.

 

Trappen i nya lägenheten var lite trång.



Och till första klippningen av gräset krävs nog en lie. Eller en häst?

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2011-05-29 19:16:43

ja det kanske är bäst att packa garn och stickor i kartonger istället :)

Jättetack för hjälpen! Vi ses väl på midsommar?

Postat av: Björn

Publicerad 2011-05-29 19:48:17

:-)



Vi ses nog inte på midsommar för jag blev uppbokad redan i mars!

Postat av: Lena

Publicerad 2011-05-31 05:26:59

ajdå :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela