vismut

Åskmoln

Publicerad 2011-11-14 19:58:42 i Allmänt

Stackars Hanna.

När hon kom till jobbet strax efter 8 i morse möttes hon av en kontorskompis på sitt absolut sämsta humör. Då hade han 1. Tvingats ge upp och startat om datorn pga nån uppdatering. 2. Fått fullt på c: och tvingats flytta runt på filer (hur många datorer producerade efter 2008 har endast 10Gb på c:? Min har det i alla fall...) 3. Toppat det hela med att ha analyserat helgens masspekkörning och fått reda på att förra veckans experiment sket sig.

Andra måndagen i rad som fötterna slås undan på mig redan efter 45minuter på jobbet. Fyyyy så less jag är! Och nu börjar jag faktiskt känna mig lite stressad för alla papper inför disputationen ska in i februari och har jag inte en artikel/ett manuskript till innan dess måste jag lämna in avhandlingens kappa samtidigt och då är det HÖG TID att börja fila på den redan nu.

Om jag nu måste skriva den till februari är den stora frågan vad de har tänkt sig att jag ska göra februari->maj. Rulla tummarna och jobba på min presentation?? Stört.

Eftersom jag envetet lever i illusionen om att jag har världens bästa jobb, där jag får betalt för att lära mig saker, och jag har så kul som jag har haft idag så tycker jag synd om alla er som inte har världens bästa jobb........................


Sådär ja. Slut på gnället för idag.

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2011-11-14 20:34:03

Jag tycker jag har det bästa jobbet just nu. Mys med Bruno hela dagarna. Och nätterna...

Postat av: Mikaela

Publicerad 2011-11-14 20:45:34

tror vitsen är att bara systemfilerna ska ligga på C:, och att man ska installera alla program på en annan partition (D: kanske?), jag hade samma problem på mitt jobb...

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-11-14 20:49:46

Ja det var ju inte ditt mest soliga humör som mötte mig imorse direkt. Eftersom vi tydligen är på samma nivå som ett par som har varit gifta i 8 år (eller hur var det föreläsaren sa?) så fattar jag läget och tar inte illa upp :)



Håller med Ulrika: världens bästa jobb är att mysa med sitt barn! (Fast kanske inte alla nätter...)

Postat av: Björn

Publicerad 2011-11-14 22:17:20

Ulrika&Hanna: Får väl testa på det jobbet då.



Mikaela: Hmm, ska kolla.

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-11-16 15:24:51

Det är ju inga långa depp-perioder du har precis. Upp och ner igen och upp på en kvart. Borderline-Björn kanske skulle vara ett smeknamn här på labbet. :p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela