vismut

Bak Himalayas rand

Publicerad 2011-11-02 17:44:23 i Allmänt

Hoppas inte det här inlägget blir bra översatt i Google translate, jag vill inte såra någon, men jag måste bara få gnälla lite.
Det var inte bara Rilles pipett jag ärvde när han stack, jag fick också hans upplärda student. Ahhhh. Han måste tycka att jag är världens jobbigaste för idag har jag tröttnat på mig själv när allt jag sagt till honom är: Varför gjorde du så? Gör så. Gör inte så. Glöm inte det. Tänk på det. Du måste göra så. Hur gjorde du då? Osv osv.

SUCK.

Det jobbigaste är ändå att jag känner att jag måste hålla ett öga på honom fastän jag känner mig som nån tjatmoster som bara säger vad han gör fel. Men va då? Jag har räddat hans experiment tre gånger idag bara för att jag i ögonvrån sett honom med en kemikalie eller något annat som jag misstänkt inte borde ingå i hans labb. Inte en chans att han får göra något jag ska använda.

För att inte tala om alla otajmade frågor i, för mig, fel situation när jag är koncentrerad på mitt egna. Gaaaa.

Och ingen att gnälla till har jag heller. Försökte med Emelie och hon är bra för hon låtsas i alla fall bry sig på ett bra sätt men tillslut var jag tvungen att kontakta Åsa och insåg att man kan ha det värre. 12 månader istället för 6...


Axel hävdade att göra barn var billigt men det är sannerligen inte billigt att ha dem på dagis och känna sig tvingad att köpa fina kort på dem. Herregud! Snacka om att ge föräldrar som vill det bästa för sina barn dåligt samvete! Observera att detta är rabatterade priser (yea right att de har de där ordinarie priserna). Ville man dock nöja sig med gruppfotot räckte det med 400kr.

 

Nä, nu måste jag ut och andas lite.

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2011-11-02 21:20:16

Jag försökte inte säga att jag hade det värre, bara att ingen förstår dig bättre än jag och du får gnälla precis hur mycket du vill :)

Postat av: Björn

Publicerad 2011-11-02 22:06:01

Jag tolkade det så också men jag insåg även att man kan ha det värre när jag kom ihåg hur du hade det.

Postat av: Hanna - retsam

Publicerad 2011-11-03 18:49:48

Det handlar om inställning, inte gnällde Rikard så där? :p

Postat av: Björn

Publicerad 2011-11-03 20:27:21

1. Rille gjorde allt själv.

2. Ehh. Jo, han gnällde. Var var du?

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-11-04 21:53:57

Du noterade visst inte mitt lilla :p på slutet av meningen men jag vet ju att 80-talisterna har svårt med sånt där.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela