vismut

Blommande paradisträd

Publicerad 2011-11-25 15:18:08 i Allmänt

Jag ärvde ett paradisträd av Rille när han stack till USA - ett riktigt praktexemplar!

 

Den är så stor så att jag inte fått med den hem än så än så länge står den på kontoret. Här trivs den. Den har till och med börjar att blomma något som enl. wikipedia är ovanligt och som bara gamla plantor gör. Kul!

 

 

De små blommorna var svåra att ta bra kort på men de är vita med lite inslag av rosa.

Av en växt-(blom(?)-)polis i min omgivning har jag fått reda på att gröna växter utan blommor inte får kallas för blommor men nu har i alla fall den här växten kvalificerat sig för titeln 'blomma'...

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-11-25 19:33:24

I rätt miljö blommar väl alla "gröna växter" förr eller senare. När det gäller paradisträdet så krävdes det visst också lite kallare temperatur än det brukar vara inomhus. Ståtlig är den iallafall.

Postat av: Madde

Publicerad 2011-11-26 10:31:51

Ja, tänk att din växt har blivit en blomma :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela