vismut

Död, gå inte till Ithaka

Publicerad 2011-11-18 20:49:56 i Allmänt

Se där. Jag kan citera gamla klassiker. Tänk om någon kunde säga till mig hur jag skulle göra.

Antingen
Björn, gå inte till Ithaca.

eller

Björn, gå till Ithaca.

 

Indirekt har jag fått ett tips/erbjudande om en postdoc-tjänst i Ithaca, New York som jag måste överväga om jag ska gå vidare med. Vill jag så är nog chansen att få tjänsten väldigt stor. Jag vet inte alls hur jag ska tänka. Samtidigt som det känns som en once in a lifetime-chans så vet jag inte om det är vad jag vill. Fan. Vad vill jag egentligen? Eller, det vet jag väl egentligen men jag är rädd att jag skulle ångra mig om jag inte tog en sådan här chans. Det är vid sånna här tillfällen som jag önskar att jag befann mig på en annan plats i livet för jag tror jag skulle ha betydligt roligare om jag inte utvandrade 2-3 år ensam.

Någon som vill följa med?

Kommentarer

Postat av: Johan

Publicerad 2011-11-19 09:26:25

Åk!

Postat av: Smygtysken

Publicerad 2011-11-19 11:05:51

Det går alldeles utmärkt att utvandra på egen hand, man hittar nya vänner på plats... så låt inte den aspekten avskräcka dig från att åka. I USA pratar de ju dessutom engelska, så kommunikation blir inget problem. I slutändan handlar det om vad du vill göra, så ta dig en ordentlig funderare och gör ingenting förhastat. Good luck!

Postat av: Smygbögen

Publicerad 2011-11-19 17:47:01

Jag kan annars följa med blink blink ;)

Postat av: SofiaA

Publicerad 2011-11-19 21:07:27

Detta är en icke-fråga. Du åker. Punkt.

Postat av: SmygBjörnen

Publicerad 2011-11-19 23:10:14

Tack för råden! Lovar att tänka på saken. För mig är det dock en fråga...

Postat av: Axel

Publicerad 2011-11-20 15:59:52

Åk inte.

Postat av: Smygaxel

Publicerad 2011-11-20 16:41:52

Åk.

Postat av: Axel

Publicerad 2011-11-22 12:28:31

Inte.

Postat av: Maria

Publicerad 2011-11-23 10:50:15

Ak! Utomlands ar bra, och den har mojligheten kommer antagligen oppna nya dorrar for dig. Mycket battre och storre dorrar! MEN mamma och pappa kmmer nog bli sura sa jag far val flytta till sverige tills du kommer tillbaks. Och det finns sakert nan annan som skulle tycka att amerrikatt skulle va kul ett litet tag, som skulle n a tanka sig att folja med ett litet tag. De har ju stora hamburgare och sa. Och kanske usa ar skit och du vill aka hem igen, men da har du ju iaf provat.

Slut.

Postat av: Maria, igen

Publicerad 2011-11-23 10:57:01

Ps. Sok tjansten i alla fall. Du kanske inte far den, och och du far den och inte vill ha'n sa kan man bara saga Nej. Det loser sig, om en sager.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela