vismut

Jävla Berit

Publicerad 2011-11-27 09:06:01 i Allmänt

Snabbt snabbt snabbt tog jag mig från jobbet i fredags för att hinna med bussen till Motala för födelsedagsfirande av mamma. När jag satte mig på bussen var det den första lugna stunden på hela dagen undantaget minutrarna när jag bloggade om paradisträdet. Pust.

På kvällen firade vi mamma och på lördagen var det öppet hus på mammas gym så vi körde ett 30min corepass ihop innan jag åkte tillbaka till Linköping.

Lördagskvällen var supertrevlig med lussekattsbakning, tv-tittande, skönsjungande, spelspelande och - pusslande. I tre timmar låg/satt/hukade/stod jag på Madelenes köksgolv och la pussel innan jag kände hur trött jag var och lyckades slita mig från bitletandet. Inte sa vi många ord (förutom lite svordomar) och inte la vi många bitar under de där timmarna på golvet men kul hade vi!

Väl hemma somnade jag direkt men den förbannade Berit slog/kastade sten på mitt fönster så jag vaknade snart och när jag äntligen somnade igen fick jag inte sova länge ändå. Äh, jag har ju sprungit Lidingöloppet med 2h sömn i kroppen så jag överlever nog söndagen trots allt.

 

Lussekatterna var i min mening ingen höjdare alls men de duger att bjuda på - vem skulle våga säga att de inte är goda?

 


Dags att gå upp på vinden och leta upp ljusstaken!

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2011-11-27 11:39:24

Vad var fel på bullarna? Och vad är det för motiv på pusslet?

Postat av: Björn

Publicerad 2011-11-27 12:06:24

Jag tyckte att det var alldeles för torra. Vi var tvungna att använda såndär jäst på påse och jag tror inte att jäsningen blev riktigt bra.



Motivet är en idrottsarena med massor av ansikten, fotbollar, flaggor, slipsar och betong.

Postat av: Madde

Publicerad 2011-11-27 14:23:56

Tack för en toppenkväll/natt! Ses på golvet igen idag :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela