vismut

Att inse att det finns att jobba med

Publicerad 2011-10-01 13:49:05 i Allmänt

Ojojoj. Jag gick på ett nytt pass på gymmet idag. TRX heter det och är en form av funktionell styrketräning där man aktiverar hela kroppen samtidigt som man jobbar med specifika muskelgrupper. Man jobbar två och två i 30s pass och går igenom kroppen två gånger under de 45min passet varar.

45min? Då kan man ju kombinera det med simning, tänkte jag. Nästa gång är jag nöjd om jag kan kombinera det med cykelturen hem. Vid stretchningen mådde jag så illa så jag gick ifrån till rummet intill för att inte riskera att spy inför publik.......

45minuter alltså. För 7 dagar sen sprang jag i 2 timmar och 44 minuter och hade krafter kvar. Snacka om att det är skillnad på aerob och anaerob kondition.

Vid uppvärmningen skulle man slå den man sparrade mot på axlarna. Haha, jag tror jag träffade Madelenes kinder minst lika många gånger!

 

Kvällens gäster kommer vid 19. Tills dess lämnar jag bara soffan för att provsmaka godiset.

Kommentarer

Postat av: Micki

Publicerad 2011-10-01 23:37:55

TRX är grymt kul och jobbigt! Vi har tyvärr inte pass med har dom i gymmet och jag har kört några gånger med en kille som är gyminstruktör. Snacka om att man krälar hem sen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela