vismut

Baby, reach that peak - I'm your mass spec boy

Publicerad 2011-10-08 18:11:37 i Allmänt

Hur svårt kan det vara? Jag sitter och, hör&häpna, skriver på en arbetsansökan men det går så trögt. Jag har skrivit namn och telefonnummer på - 45min. Att formulera mig kort men samtidigt innehållsrikt är inget jag är vidare bra på - kolla bara bloggen, sms och annat andra ska läsa. Suck!

Varför skriver jag då en arbetsansökan? Jo, för hur ofta är det egentligen som man tänker 'men det är ju precis mig de söker!' när man läser jobbannonser? Lyssna på det här:

Som kemist hos oss kommer en stor del av arbetet att handla om metod- och processutveckling. Du har kontakt med återförsäljare och leverantörer av utrustning och ansvarar för underhåll av instrument. Du utför analyser och utvärderar analysresultat från framför allt LC-MS/MS, [...].

Då vi kontinuerligt utvecklar nya metoder,[...] krävs att du är utvecklingsorienterad och initiativrik. Du tycker att det är intressant och motiverande att vara med och metodutveckla på plattformar som LC-MS/MS. För att lyckas i rollen krävs god analytisk förmåga och ett starkt eget driv, likaså behöver du vara kvalitetsmedveten och noggrann i alla delar av arbetet. För att trivas hos oss uppskattar du lagarbete och tar del av och delar med dig av kunskap.

Kan det bli bättre? Jag får alla de delar jag vill ha: Forskning&utveckling, verklighetsanknytning, varierat arbete samtidigt som det innehåller rutinanalyser. Alltså, det finns inte många personer i Sverige som kör så mycket LC-MSMS som vi i vår grupp (och ingen av dem behöver jag oroa mig för att de också ska söka) och som "leker" med masspeken för att få till bättre och bättre MS- och LCmetoder. Jag vill ha jobbet och de behöver mig där :-)

Hoppas bara att de kan vänta med att anställa mig till slutet av maj nästa år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela