vismut

Helg i Motala

Publicerad 2011-10-30 12:11:06 i Allmänt

I helgen är jag på besök i Motala - pinsamt nog första besöket sen juli. Pinsamt är också att planen för helgen var att ta upp båten utan att den använts i år. Så kan vi ju inte ha det så pappa och jag åkte ut på en fisketur och fick precis lika mycket fisk som vi alltid får.


 

Sen kunde vi med gott samvete lyfta upp båten på land.


Jag har också kollat in brobygget över Motalaviken.

 

Om man tycker att forskning går långsamt så är det inget mot planering av vägbyggen. Nya sträckningen av Rv50 kommer att gå parallellt med gatan där mamma och pappa bor och på det intilliggande riksvägsreservatet har det varit byggförbud sen 40-talet...

 

Dino, Sator, Hedvig, Arwen och Simba får ursäkta men världens sötaste katt är Doris.

 

Vid förmiddagens höstpromenad låg jag helt plötsligt och kravlade i leran. Klarade mig med skitiga kläder men lite senare hittade jag någon det inte gått lika bra för.

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2011-11-08 19:33:47

Arwen, den ädla damen, säger: hmpf!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela