vismut

I'm full

Publicerad 2011-10-08 10:06:17 i Allmänt

Igår kväll var vi bjudna hem till Bossen på middag som Rikard och hans fru lagat för att 'fira' att de ska flytta till Los Angeles.

Evelyne kommer från Tanzania och hade lagat afrikansk mat i massor. Tydligen är den afrikanska traditionen att man lagar massor med mat och skickar med matlådor hem med gästerna - god tradition!

Verkligen god mat! Mycket bättre än indisk mat som är alldeles för stark för mig. Jag gav mig på en andra runda men när jag började äta av mitt andra chapati-bröd kunde jag bara inte få ner en bit till. Har aldrig varit med om att bröd kan vara så mättande.

Kineser gillade också afrikansk mat

 

Sen flyttade vi oss till soffan och Rikard läste några rader av Nobelpristagaren i litteratur innan vi satte igång TVn för att hänga med i 2000-talets kultur istället - Idol.

 

 

Ursäkta usla bilder men bättre en suddig bild som minne än ingen alls. Xperian är inget vidare i dunkla rum...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela